شروع زندگی

ارزوهای کاغذی

پاییز در زندگی

 

 من دریکی از روستاهای

 

 اذربایجان شرقی درتاریخ6/9/1362به

 

دنیا امدم اوایل زندگیم

 

بابرادربزرگم

 

{که ما دوتا برادر بیشتر نیستیم واوکه

 

حدوداده سال ازمن

 

بزرگتره}

 

گوسفندبه صحرا میبردیم حدودایک

 

سال بااو گوسفند به صحرابردیم

 

کم، کم من که بزرگترشدم گوسفندها

 

رادادند دست من،منم  که

 

ازگوسفندچرانی بدجوربدم میامداما

 

مجبور بودم چون وضع مالی ماخیلی

 

بدبودوبدهکارزیاد داشتیم من

 

که اون سال ها،دوران کودکی من بود

 

بادیدن وضع مالی پدرم ناراحت

 

میشدم  اوخودش هم نمیتونست

 

کارکنه چون از یک پاش و قبل

 

از تولدمن ازسنگینی کار تقریبا

 

نیمه فلج

 

شده بودودیگرتوان کارکردن

 

رانداشت من گاهی اوقات

 

گوسفندهاکه توصحرابودندوقتی

 

به پدرم فکر میکردم خوابم

 

میبردطوری 

 

که وقتی بیدار میشدم  می دیدم

 

که گوسفند هانیستند منم دویاسه

 

ساعت به دنبال انها میگشتم

 

تا پیداشون بکنم

 

بدازسه،چهارسال وقتی

 

 من به دوران نوجوانی رسیدم

 

پدرم از شدید بودن بدهیهاش تمامی

 

گوسفندهارافروخت ومن وبرادرم

 

وزنش وخواهرام که شش

 

نفربودند{البته دوتا ازانهاازدواج کرده

 

بودندودیگردرخانه مانبودند}باید

 

برای بدهی های پدرم کاری

 

میکردیم مابه ناچاربه بافندگی روی

 

اوردیم

 

من ودوتا از خواهرام اون موقع

 

درس میخواندیم اما بدازبرگشتن ازمدرسه

 

تادوازده شب فرش میبافتیم

 

ومادرم هم مشغول غذا درست

 

کردن برای

 

ما بود امابااین همه حال من

 

دراون سال هادرسم عالی بودتاسوم

 

راهنمایی که شاگرداول یا 

 

دوم بودم خودم هم از این کارخدا تعجب

 

میکردم

 

چون ما حتی جمه هاهم که تعطیل،

 

نبودیم ودرس خواندن من همان درسی

 

بودکه تومدرسه می خوندم

 

بافندگی وضع مای مایکم خوب شدحتی

 

ماتونستیم خانوادگی به مشهد

 

برای زیارت بریم ما همان روزهایی

 

درمشهد بودیم که ایران

 

درجام جهانی با امریکا بازی داشت

 

واین همان سالی هم بود که

 

من سال سوم راهنمایی درس میخواندم

 

 بد از برگشتن ازمشهدمادوباره

 

بافندگی راشروع کردیم اما این

 

دفعه زندادشم وداداشم از ماجدا

 

شدنددیگر مجبوربودیم بیش

 

از حدکاربکنیم من که باپدرم همیشه

 

سرتعطیلی جمعه ها دعوا داشتیم

 

اما همیشه پیروز میدان اوبودماجمعه ها

 

هم کارمیکردیم واین اعصاب

 

من و خورد میکرد دیگه حتی پدرم هم

 

راضی به درس خواندن من نبود 

 

همین باعث شد که من ازدرس

 

خوندن دلسرد بشم سال اول

 

دبیرستان راباهزارمکافات تمام

 

کردم سال

 

دوم دبیرستان که من باید

 

انتخاب رشته میکردم معدل من

 

خیلی کم بود

 

که به زور میتوانستم  رشته کاردانش

 

وادبیات راانتخاب بکنم اما رشته مورد

 

علاقه من رشته تجربی بود به

 

هر حال خودمو تا گرفتن دیپلم

 

رساندم اما

 

یک ترم دیرترازبچه هادیپلم گرفتم به

 

همین دلیل خودمو برای رسادن

 

بچه ها از

 

طریق ایثارگران برای ادامه

 

تحصیل به تبریز رفتم  چون

 

تبریز فاصله اش

 

باشهرستان ما کم بودترم

 

 

دوم پیش دانشگاهی تو تبریزخوندم

 

حتی به

 

جز سه کتاب ،کتاب های ترم اول

 

 

و پاس کردم  اون سه کتاب را

 

هم برای

 

دیر رفتن به سربازی نگه داشته

 

بودم  اون موقعی که من پیش

 

دانشگاهی تو تبریز میخوندم بداز

 

ظهرهاکار میکردم  اون زمان من الهام

 

ودوست داشتم اما بی خبر از همه جا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 19:41 توسط اکبر هراتی| |

Design By : Mihantheme